Pentru a trece la studiul de caz al acestui articol trebuie sa intelegem un lucru simplu. Brandurile sunt construite in minte si tot acolo ele se distrug. Deci, daca e sa ne referim la un brand atunci vorbim despre modul sau caracteristicele care mintea noastra le poate asocia acestui nume/brand. (recomand: video)
Astfel, cind ne gindim la AMWAY, primul lucru care ne vin in capusorul nostru este modul in care ei fac vinzari. Sau altfel spus, AMWAY este lider in multilevel marketing. Toti stim ca ei vind direct, prin oamenii care isi creaza un fel de afacere in jurul potentialului lor de a convinge prietenii, colegii de a cumpara produsele AMWAY.
O strategie foarte buna, care este si foarte bine comunicata si pe site-ul oficial al companiei (www.amway.com). Chiar pe prima pagina putem citi AMWAY is a GLOBAL LEADER in MULTILEVEL MARKETING.
Prin aceast model strategic, AMWAY ne spune ca produsele lor pot fi cumparate doar de la colaboratorii AMWAY. Pentru noi e foarte greu sa vedem un magazin AMWAY si chiar daca se intimpla sa vedem unul ar crea careva confuzii. Întrebarea imediata ar fi este cu adevarat AMWAY sau nu.
Aceasta mi s-a intimplat mie cind mergeam prin Grand Hall. Am stat chiar citeva minute sa inteleg daca e cu adevarat ceea ce vad.
In acel moment ma intrebam daca este o strategie la nivel international or moldovenii sunt smecheri. Dupa citeva incercari pe Google.com am gasit ca magazine AMWAY sunt si in China link 1, link 2. Aceast fapt ma face sa cred ca putem intilni magazine AMWAY si in alte tari. Cum nu ar fi, in Moldova sau China, or peste tot, cazul AMWAY este un exemplu din care putem sa invatam si sa intelegem modul in care un brand poate fi distrus.
Ecuatia de branding ar fi urmatoarea:
Un brand = O perceptie (recomand: video)
Deghest = schimb valutar
Prime Capital = credite locuinte
Victoria Bank = prima banca din Moldova
Yax! = haine moderne
Ecuatia prezinta un echilibru corect in procesul de branding. Orice interventie in acest echilibru ar crea un dezechilibru negativ pentru brand.
In continuare voi prezenta dezechilibru creat in cazul AMWAY.
AMWAY = multilevel marketing
AMWAY construieste o imagine puternica in jurul ideii de multilevel marketing. Astfel, AMWAY se echivaleaza cu cuvintele multilevel marketing, prin aceast creind o bariera inalta pentru concurenti de a se pozitiona pe aceasta scara in minte clientilor.
magazine = AMWAY = multilevel marketing
In cazul acesta, efortul strategic se disperseaza in doua directii. AMWAY incepe a crea perceptii duble slabind din fiecare. Nu voi mai fi incintat sa lucrez in calitate de colaborator AMWAY stiind ca produsele pot fi cumparate si din magazin. Imi va fi greu sa cred colegul meu ca produsele sunt vindute doar in acest mod pentru ca am vazut ca se vindeau si in magazine. In acest model AMWAY devine vulnerabil catre actiunile concurentilor care pot ataca slabiciunele companie in ambele directii.
Pentru a reveni la perceptia deja creata AMWAY trebuie sa se concentreze doar pe ideea de vinzari directe prin colaboratorii sai.
In final, orice tentativa de a crea dezechilibru poate avea consecinte grave in valoarea brandului. Si AMWAY trebuie sa se ingrijoreze despre modul in care evolueaza compania.
DELL aceasi problema:
BLOG Laura RIES (http://ries.typepad.com/ries_blog/2006/07/dude_dells_got_.html)
26 Comentarii
Artur
March 11th, 2008 la 1:09 pm
1In primul rind discutind despre Amway in Republica Moldova trebuie sa spunem cu negru pe alb ca afacerea este momentan ilegala. Nu exista Amway Moldova - societate juridica care sa reprezinte Amway la noi, toti cei care se ocupa cu Amway sunt asociati la societatea inregistrata legal preponderent in Romania. Contractul de asociere spune clar ca este permisa desfasurarea comertului DOAR pe teritoriul Romaniei.
Amway Romania nu este interesata in promovarea ideii de deschidere a reprezentantei la noi pentru ca astfel ar pierde din cifra de afaceri generata de moldoveni, ceea ce va duce nemijlocit la scaderea bonusurilor lor. Impozitele din veniturile generate in Moldova deasemena sunt retinute in Romania.
Despre brand - produse bune vindute in sistemul de multilevel marketing - aceasta este perceptia si politica companiei, dar vinzarea in magazine este doar o exceptie - nepermisa si deseori pedepsita de Amway - “ce nu face moldovanul ca sa faca banu”.
Din cele spuse de tine am inteles ca ai vazut in Grand Hall vinzari in magazin, nu este o noutate - de mult timp, farmaciile Felicia comercializeaza produse Amway din gama ingrijii orale - Glister. Atit timp cit nu exista Amway Moldova nu se vor putea evita astfel de situatii…
PS: Nu, nu ma ocup cu Amway
Cristian
March 27th, 2008 la 9:15 am
2ok, chiar recent am fost la o conferinta Amway si aceste idei despre multilevel marketing imi stau in git.
Nu inteleg c impozite trebuiesc achitate in acest caz, tu te angajezi la companie sa devii consumatorul lor.
Imi este interesant ce politica de pret au adoptat, spunind ca daca te alaturi lor cumperi produsele cu 30% mai ieftin, dar preturile lor sunt oricum cosmice. M-am interesat cit costa un filtru de apa si miau spus ca vreo 800 de euro cu reducere ??
Si ca sa atragi pe altii in echipa ta, trebuie sai motivezi pe altii sa cumpere produsele lor ca sa primesti puncte. Dar ei n-au sa cumpere produse daca tu n-ai cumparat. Pina aduni acele puncte, tu trebuie sa cumperi produse si din aceasta cauza eu cred ca ramii in minus. Au avut de cistigat in acest sistem acei care s-au inscris printre primii si siau creat echipe atunci.
Reducerile sau cum poti distruge un brand. Titlul II. by Andrei Spinu - marketing
March 27th, 2008 la 12:12 pm
3[…] Cum poti distruge un brand. Titlul I. Cazul Amway. […]
Rogi21
April 21st, 2008 la 7:57 pm
4Pentru Cristian: Nu vreau sa demonstrez cuiva ca MLM e viitorul in afaceri, pentru asta trebuie sa ai viziune, astfel de lucruri trebuie sa le poti vedea. Ce tine de capitolul produse scumpe, e treaba ta, tine de sanatatea ta si de buzunarul tau, sau mai binezis de inteligenta ta financiara.
MLM-ul in primul rind este o scoala de afaceri, iar Amway este cea mai buna companie din lume la acest capitol. Acest lucru se datoreaza companiei Network21 creata de J. Dornan. Daca nu ati stiut, persoana care la adus pe J.Dornan in afacerea Amway a renuntat la afacere.
Daca o sa analizati putin internetul o sa vedeti ca aici toate afacerile se bazeaza pe recomandari, iar asta inseamna MLM. Totodata trebuie sa stiti ca in viitor sunt 2 tipuri de afaceri cele care sunt in internet si cele care nu au viitor.
Ramine sa alegeti ce afacere veti avea.
Cristian
May 2nd, 2008 la 6:22 pm
5Rogi21 vad ca esti un fanat al acestor tipuri de afaceri, ma rog n-am nimic impotriva. Eu sunt numai ca o parte din afaceri sa fie pe inet, cu toate ca sunt un adept al afacerilor clasice. Mie ceea ce nu-mi place in cazul Amway, este cum ei propun sa devii bogat (influenta psihologica asupra omului prin cartile lui Kiyosaki), polica lor de distribuire a produselor si mai sunt si altele. Oricum fiecare cu ideile lui!
Valileo
June 20th, 2008 la 2:57 pm
6Sunt inscris in AMWAY, chiar daca nu ma implic prea tare $i nu sunt de acord cu toate regulile lor, dar vorbind despre IMAGINEA AMWAY, pot spune ca nu compania e vinovata de magazinele deschise in Moldova, ci chestia ca nu este deschis oficial in Moldova ca conduderea RM a$teapta ceva mita ca sa le permita, $tiind de giganta intreprindere in lume.
In alte state exista politie AMWAY care se ocupa de a$a cazuri $i sanctioneaza penal, la noi nu este a$a ceva, doar pentru ca nu este inregistrat oficial.
Iurie
June 27th, 2008 la 5:08 am
71.Compania nu este inregistrata oficila in RM.
2 Nu sunt jurist,dar as putea fi de acord ca orice activitate facuta la moment in RM poate fi calificata ca ilegala.
3.Produsele lor vor fi gasite in exact asa retele de magazine(angro) ca si reteaua METRO,vor lucra dupa exact aceleasi proceduri, numai ca plus la toate vor fi platite aceste BONUSURI de care fiecare deja stie.
4.Produsele AMWAY sunt de clasa PREMIUM- pretul “cosmic’ este justificat la maxim.
5. Majoritatea marelor COMPANII cu renume-BRANDURI INTERNATIONALE
se bat pentru a li se permite sasi vinda produsele prin reteaua AMWAY.
6.Securitatea banilor in bancul elvetian este “AAA” / AMWAY “AAA+”
7.Marketingul de retea este baza oricarei afaceri (EU ZIC)
8.Pacat ca nu ati fost in tarile unde deja CORPORATIA isi presteaza serviciile, asta var da o viziune mult mai larga la ce inseamna AMWAY.
9.Am vazut perspectiva aceste Corporatii si afirm cu constiinta curata-ca o mare parte din viitorul comertului le apartin si le va apartine
10.SUNT CONECTAT,nam facut nici un $, consum produsele care imi plac,
si multumesc ca am aflat de NETWORK21, miam schimbat realitatea, si acum gindesc cu totul diferit (a uri AMWAY,e normal, e ca si cum ai uri orice alt producator(fiecare cu motivele sale)
melhi
July 4th, 2008 la 10:41 am
8realitatea este altfel in spatele afacerii amway, de fapt stau multe escrocherii … de la carduri bancare ..la conturi bancare..au dezvoltat o retea de hackerii atat in tara dar si afara ei ..stiti tunul dat de hackeri la orange anul trecut ,ei au fost stiu fff multe despre ei si fac presiuni asupra mea si a familiei mele ..se mai numesc si oamenii care se spala …va rog asta e realitatea si as dori sa o fac publica …
codrina
July 8th, 2008 la 2:44 pm
9Mai Iurie, nu stiu de unde esti dar banuiesc ca esti din Moldova. Afla ca eu impreuna cu sotul meu am fost in Amway-N21 aproape 3 ani, asa ca stiu ce vorbesc. Cand spun ca am fost, asta inseamna 2 lucruri. 1 ca acum nu mai suntem si 2 ca noi chiar am luat de buna afacerea si am muncit din greu si “ca la carte”. Am facut tot ceea ce era necesar pentru “a avea succes”. Acum permite-mi sa fac niste precizari:
1. Conform codului etic Amway, daca stii ce e asta, nu poti sa vinzi sub nicio forma produse intr-o tara in care Amway nu a deschis oficial on office. ESTE INTERZIS!!!
2. Nu stiu cine ti-a spus ca produsele Amway se vor vinde asa cum spui tu. este o aberatie ori n-ai inteles tu bine. Ei nu vor vinde niciodata produsele in sistem clasic.
3. Mai lasa-ma-n pace cu marile branduri care se bat pentru Amway. Asa se spunea si in Romania prin 2004 inainte sa se deschida VEBSO. Au fost cateva firme care isi vindeau produsele si prin VEBSO, dar oferta era cam slabuta si preturile la aceleasi produse erau mai mari ca in
magazinele clasice. Ma rog…
4. Faptul ca Amway ara cotat cu 3A+ nu inseamna decat ca iti primesti banii pe bonusuri si nimic mai mult. Si apropo, stiai ca si Citigroup avea tot 3A+? Nu stiu daca esti informat in ce situatie se afla citgroup acum…
5. Marketingul este baza oricarei afaceri. Marketingul de retea intr-un fel sau altul poate poate fi o metoda de promovare.
6. Faptul ca ai “vazut perspectiva” nu inseamna aproape nimic. Ai vazut ceea ce altii vor ca tu sa vezi. Crede-ma ca stiu ce spun. Asta am facut si eu.
7. “Produsele sunt de clasa Premium”. Da, unele produse Amway sunt bune. Eu mai folosesc cateva. Pe de alta parte ce spui de asta: In sistem se afla Uleiul de Masline Carapelli rebranduit cu Amway la 750ml . Am ramas cel putin blocata cand am gasit exact acelasi produs, original din Italia, la 1l si mai ieftin cu 40% ghici unde! In magazinul Billa din apropiere! Am mai cumparat si cana termoizolanta Nutrilite cu 45 de RON. Nu era nicio diferenta (cu exceptia logo-ului) intre asta si cana termoizolanta din magazinele de 3,9 RON unde puteai sa o cumperi cu, cred, 5 RONI. Or mai fi si altele, eu pe astea le-am detectat absolut intamplator. Deci tu, draga Iurie, nu platesti doar produsul de lux, ci si
toate comisioanele pe care le primesc altii de deasupra.
8. Iti doresc conectare usoara la N21! Oricum o sa ai buzunarele destul de usoare in urma acestei “conectari”, daca nu reusiestri sa faci bani destui si repede! Ne mai auzim peste 6 luni!
codrina
July 8th, 2008 la 2:46 pm
10Apropo, eu sunt din Romania. Asta daca nu a reiesit din text.
Elena
August 16th, 2008 la 7:06 pm
11AMWAU- compania functionaeza din 1959 si va functiona vesnic
,cum avem nevoie de aer ca sa respiram,asa avem nevoie de produse ecologice pentru sanatate , numai ca nu toti gindim totuna.Nimeni nu este obligat sa consume produse AMWAY,puteti cumpara si otrava pentru sobolani dar tot nu vor disparea si cineva se va imbogati din buzunarul vostru, iar noi vom avea din potriva sanatate si ceva in plus. Sint conectata, am succese,sint o persoana ambitioasa si voi construi visul meu.
codrina
August 28th, 2008 la 2:06 pm
12Amway este o companie care are succes intr-o oarecare masura. In nici un caz la dimensiunea propagandei. Draga, nimic nu este vesnic. Sau poate Rick de Vos este Dumnezeu ?! Poate ar trebui sa se dea un anunt public sa stim si noi restul lumii. Si inca un lucru, sunt foarte putine lucruri de care avem nevoie ca de aer si produsele Amway desi sunt bune, stiu pentru ca folosesc si eu cateva, totusi nu intra in aceasta categorie. Chestia aia ca cineva se imbogateste din buzunarul tau este valabil in egala masura si pentru tine. Sunt si altii care castiga bani in sistem de pe urma ta si tu nici macar nu stii, si aici nu mare refer la linia inferioara.
Dima
September 18th, 2008 la 6:20 pm
13Codrina m-au impresionat vorbele tale si as vrea sa te intreb> de 1 de zile am devenit si noi parteneri AMWAY, sincer sa spun multe nu asteptam de la aceasta afacere, ce mia placut asta doar produsele. Sponsorii nostrii mi-au propus sa fac afacere chiar au insistat promitindu-mi multa bogatie si un viitor asigurat. Sincer sa spun m-au saturat cu totii, acum nu pot scapa de ei si la fiecare ocazie i-mi propun diverite bilete la Weekend seminare si open-uri. Tu daca ai practicat acest tip de afaceri ce-mi sfatuiesti?
codrina
September 20th, 2008 la 11:22 am
14Dima, uite, mie nu-mi place sa dau sfaturi categorice. Pot sa-ti spun doar din experienta mea si a sotului meu. Am fost in afacere aprox. 3 ani si inca de la inceput am intrat in N21. De profesie suntem amandoi ingineri deci am studiat temeinic afacerea de pe hartie. Ne-am propus sa ajungem in 2 ani la nivelul de 21% si bineinteles la banii care se presupune ca ii castigi la nivelul asta. Acum, stii ca in plan de marketing, ei spun ca daca faci TOT ce presupune afacerea (nu intru in amanunte) ar trebui sa ajungi la acest nivel in 6 luni pana la 2 ani. Deci am deschis motoarele si am demarat in forta. Crede-ma am facut absolut tot ce presupune munca in afacere. Timp de cel putin 2 ani jumate nu am lipsit de la nici un open, BBS si WES am cumparat TOATE materialele N21 (casete, carti, etc). Intotdeauna am avut si alti oameni cu noi. Am tinut planuri de ne-au sarit capacele. In bani am cheltuit cam 12.000 de lei numai pe N21 fara factura la telefoane si alte cheltuieli similare. Asta in conditiile in care salariul mediu aici era cam de 700 de lei pe luna. Acum fa si tu un calcul. N21 spune ca nu face profit dar odata din curiozitate am facut un calcul destul de simplu. Un bilet de WES este 100 de euro. La un seminar participa cam 3000 de oameni, asta inseamna 100 x 3000 =300.000 de euro dintr-un foc. Scoate cheltuielile cu inchirierea salii si a echipamentelor care nu poate sa fie mai mare de cateva zeci de mii de euro si vezi ce iese. Unde crezi ca se duc restul banilor? Se stie ca grosul banilor in afacere se face din vanzarea de materiale auxiliare (casete, carti, seminarii) si nu din produse. Vreau sa-ti mai spun ca atunci cand am vazut ca in mod constant suntem pe minus am renuntat la sistem, dar cunosc foarte bine inca oameni care pur si simplu se chinuie dpdv. financiar in sistem de ani de zile (de exemplu recent cineva cunoscut a renuntat sa-si mai plateasca pensia privata pe care o avea la o firma de asigurari pentru ca nu mai are bani, in schimb a preferat sa mearga la WES). Ce se intampla la seminariile mai mari este manipulare psihologica pura. Nu uita ca in spatele acestei organizatii se afla sute de ani de experienta in domeniul vanzarilor directe (ani cumulati de la cei care au vechime afacere). Te face sa te simti foarte bine ca si cum apartii de categorie aparte, superioara de oameni, esti acceptat, toata lumea iti este prieten, te simti inteles, bla, bla, bla, iti gadila aroganta. Stii, exista o fraza care se repeta pana la saturare: “Nu toti oamenii sunt chemati sa faca afacerea, pentru ca atunci cand esti bogat ai nevoie si de altii sa-ti faca curatenie in vila ta, sau sa-ti spele masina, sau sa-ti deschida poarta si sa-ti duca geamantanul”. Acum, intelegi ce sta in spatele acestei fraze? Stai cu noi, aici in grupul nostru elitist si cand ajungi bogat (putin probabil de altfel), o sa poti da cu tifla la toti ceilalti tratandu-i ca pe slugile tale. Foarte arogant. Cu rusine trebuie sa spun ca ma simteam tare bine cand auzeam lucrurile astea. Pe scurt, vad inca oameni care stau asociati cu N21 numai din motive sociale, poate ca nu au prieteni buni sau o alta comunitate care sa le implineasca anumite nevoi. De fapt, cineva cunoscut noua chiar ne-a spus asta, ca merge acolo ca nu are alti prieteni. Trist, foarte trist sa fie nevoie sa platesti ca sa ai prieteni.
M-am intins cam mult cu povestile. Pe scurt, cand am vazut ca sistemul nu functioneaza pentru noi (si nici pentru o buna parte dintre ceilalti) am zis pas fara regrete. Din fericire, si eu si sotul meu am fost pe aceeasi directie. Stiu de alte cupluri care au ajuns la divort din cauza afacerii -petru ca unul a fost deja spata pe creier si nu mai vedea situatia dezastruoasa finaciara in care erau si celalat nu mai concepea sa arunce banii, pe care de altfel nu ii aveau(se imprumutau) pe seminarii si altele
Poate un alt lucru care ne-a determinat sa iesim este faptul ca am vazut cum ne-am indepartat de cei apropiati noua (prieteni, familie) si mai mult incepuse sa nu-mi mai placa de felul in care ma gandeam la ei (pe principiul daca nu esti cu noi esti impotriva noastra si cei care nu fac Amway sunt niste looseri). In final mi-am pus intrebarea, vreau sa fiu asa pentru tot restul vietii mele? Categoric nu.
Ar mai fi multe de spus, cat despre tine nu stiu situatia ta dar ce pot sa-ti spun este ca daca vrei bani si succes din afacerea asta in mod clar va trebui sa te transformi in altcineva. Acel altcineva seamana foarte mult cu persoanele pe care le cunosti ca fac afacerea. Acum, pe de alta parte trebuie sa fiu onesta si sa recunosc ca niste lucruri pe care le-am invatat in sistem ne-au folosit in ocupatiile nostre actuale. In special lucruri legate de contactul si relatiile cu oamenii.
In concluzie, tu decizi ce faci cu viata ta. Sfatul meu este sa incerci sa-ti tii capul pe umeri si sa gandesti cu el daca vrei sa intri in afacere. Fii atent la lucrurile de bun simt si fii critic cu tine insuti (daca incepi si nu-ti place ceva din ceea ce gandesti despre oameni -vezi exemplul meu- sa stii ca nu e bine). Daca nu vrei sa faci afacerea, nu te lasa stresat de oameni. Refuza politicos dar ferm si clar si nu te gandi la ce gandesc ei despre tine. Daca nu esti clar, vor continua sa stea pe capul tau.
codrina
September 20th, 2008 la 11:23 am
15O doamne, acum vad cat de mult am scris. scuze.
Daniel
October 3rd, 2008 la 8:05 pm
16Dragi comentatori,
Pana acum v-ati luat de Delphin International.Acum va luati si de Amway.
Vreau sa va spun ca majoritatea dintre voi sunteti niste mincinosi negativisti!
Niste persoane care nu au simtul raspunderii.
Apropo. Afacerea este in legalitate in Romania de 10 ani!
Nu va mai cacati pe voi ca nu ati facut bani.
Nu ati facut bani pentru ca ati fost puturosi si nu ati avut incredere.
Am vazut comentariile la femeia aia care a stat cu barbasu’ in afacere 3 ani.
Daca voi sunteti rebuturi nu mai spuneti la ceilalti cat de prosti ati fost ca nu ati putut atinge un nivel intr’un timp in care si un copil de 10 ani l-ar putea atinge.
Daca voi nu reusiti sa perseverati intr-o afacere de ce impuiati capul altora cu inventiile voastre puierile si pline de negativism?
De ce luati sansa unui om de a putea avea un viitor?
Afacerea a pornit din Ada Michigan in urma cu 50 de ani. Mai exact in 1949.
Ea a fost intemeiata de regretatul Rich De Vos si Jay Van Andel.
Ei au avut o viziune pentru ei si pentru oamenii care ii vor urma.
Nu le mai umpleti capul saracilor oameni cu cacaturile postate de voi pe toate saiturile cu rating sporit.
Sunteti cei mai nesimtiti si lasi oameni posibili.
Cine vrea sa dezvolte afacerea sa vorbeasca cu linia de indrumare si sa isi exprime dorinta de a face nivelul de Silver sau 21% cat de repede posibil.
Cunosc un cuplu din Constanta care are 72 respectiv 73 de ani.
Au inceput afacerea in urma cu 2 sau trei ani si sunt la un nivel foarte mare dezvoltand afacerea cu cel mai mare succes posibil.
Daca niste oameni de peste 70 de ani au reusit sa isi deschida mintea si sa viseze, pur si simplu sa viseze la un viitor mai bun si mai sigur, la un venit suplimentar, la o adevarata dinastie in ajutorarea oamenilor in a castiga mai mult timp liber si bani facuti legal si cu simt de raspundere.
Daca ei au reusit sa isi dea seama ca viata lor poate sa continue mai bine si mai glorios, voi de ce nu puteti sa va deschideti mintea??
Am citit un comentariu legat de niste Hackeri (hecari) de la orange care ar fi platiti de Amway pentru a da informatii si alte lucruri nesemnificative.
Vreau sa spun ca Amway il are in structura pe marele si cunoscutul Bill Gates care a pus la dispozitie saitul fost VEBSO si actual Amway.
NU este platit niciun hacker.
Sunt numai minciuni de la niste pareristi care apleaca urechea la tot ce spun alti oameni care nu au nicio legatura cu afacerea, dar le latra gura pe dinainte.
Nu pot sa cred ce se poate intampla la momentul actual in aceasta tara care se mandreste ca a intrat in UE, dar este plina de coruptie si latra aiurea.
Romania totusi este pe primul loc in sondajul facut de Amway.
Dar celelalte tari respecta legile din codul etisc si stiu sa taca din gura si sa ii incurajeze pe oameni chiar daca ei au avut esecuri.
Daca ai avut o data sau de mai multe ori un esec asta nu inseamna cu nu poti sa o iei de la capat.
Pasarile intotdeauna isi fac cuib, dar inainte sa depuna ouale o vijelie le strica cuiburile.
Sau daca au reusit sa depuna ouale, iar o vijelie le-a rapus, ele nu renunta.o iau de la capat pana isi vad puii zburand.
Asa se intampla si aici.Dar cei care nu vor sa construiasca cu capul inainte deoarece au fost descurajati de unii oameni, nu vor sa o ia de la capat.
Asta inseamna ca nu au incredere in ei ca ar putea reusi si nu isi dau seama ce dinastii ar putea lasa urmasilor lor.
Cei care incepeti sau ati inceput afacerea va urez succes si tot ce va doriti, iar acelor persoane care nu stiu sa isi tina mancatoarea si sa nu dea pe dinafara le urez sa aiba grija ce le ofera viata si poate candva, cand va fi prea tarziu isi vor da seama ce afacere au ratat din prostia pe care o au acum.
codrina
October 8th, 2008 la 12:11 pm
17Ooo my god. Imi vine sa plang… pentru tine. De ce ti-e frica tie Daniel de esti asa pornit? Si apropo, cu un asa limbaj fii sigur ca n-o sa faci multi purici, pardon bani, prin Amway. As avea mai multe lucruri sa iti spun, dar naivitatea ta pur si simplu ma lasa masca. Bill Gates in Amway? No asta da promovarea sistemului in mod nerusinat. Deci “marele sui cunoscutul” Bill este asociat si cu Amazon? Pai, tot asa pot sa spun ca si eu unt asociata cu Bill pt. ca am un blog folosind sistemul pe care el l-a inventat. Incredibil! Apropo de alte tari din Europa, daca te intereseaza, sa stii ca in Anglia a fost interzis recent sistemul de pregatire (cel putin pentru un timp, nu stiu cum este acum). Fiecare persoana poate si are dreptul sa se informeze in mod obiectiv atunci cand vrea sa inceapa ceva. Si sa se informeze bineinteles de la cei care chiar au facut ceva, nu doar sa dea din gura (scuza-ma dar cred ca faci parte din categoria asta “cu cas la gura”, sau ma rog, cu c….at, ca vad ca iti place sa folosesti cuvantul asta foarte mult).
Sunt de acord cu perseverenta in a face ceva ce ti-ai propus si in care crezi, dar cred ca este o prostie sa continui sa faci ceva care are mult prea putine sanse sa se realizeze la dimensiunile alea promovate (diamante, yahturi, vile, etc)…
Daniel
October 13th, 2008 la 9:26 am
18daca nu credeti ce v-am spus despre bill gates si despre afacere este treaba voastra!
in constanta exista un cuplu de vreo 40 de ani care de curand a ajuns la nivel de smarald. au construit afacerea uimitor de repede, iar acum au primit plata muncii lor si au hotarat sa isi ia un ferrari. mai au si alte masini cim ar fi un mercedes clasa s si o toyota land cruiser, dar ferrari a fost visul lor care acum s-a indeplinit.
nu mai spuneti ca nu merge sau ca nu se pot face bani.
chiar acum cand voi criticati afacerea, sunt mii de oameni care se inscriu si alte mii de oameni care isi indeplinesc visele.
afacerea e de 50 de ani. data trecuta am scris gresit. e din 1959, si de atunci a tot crescut. credeti ca veti putea vreodata sa doborati un colos?
eu va doresc mult succes in ceea ce intreprindeti si va doresc sa va mai ganditi la oportunitate! la revedere!! Apropo: cand am scris mesajul trecut eram in toane proaste. va rog sa ma scuzati!
codrina
October 14th, 2008 la 3:44 pm
19Te rog mult de tot las-o balta cu Bill ca-i prea de tot Quistar sau Vebso (mai nou Amway) sunt magazine on-line la fel cum sunt si alt cateva milioane in lumea asta. Vrei sa spui ca Bill G. este asociat cu toate astea???
Cat despre bani, nu am spus ca nu sunt unii care fac bani, poate multi, dar procentul este infinitezimal comparativ cu cei care pompeaza din greu in “sistemul de pregatire’ aca. N21. si mai e ceva. Este o nerusinare crasa sa imi vii (nu tu personal, sistemul) si sa-mi servesti cifrele afacerii, stii tu, 2 din 10 etc, etc pur si simplu nu e adevarat. Am experimentat eu asta si nu cu 10 oameni ci cu cateva sute. Apoi ce sa mai spun cred ca mi-ar fi rusine sa ma mai mandresc cu un ferarri, mercedes , land cruiser etc( nu pentru ca strugurii sunt acri) acum cand aproape orice conational mai brunetel si mai smecher de-al nostru se poate lauda cu o asa masina.
Esti scuzat pentru limbaj. Totusi cred ca nu esti o cauza pierduta pentru N21 :). Succes
codrina
October 14th, 2008 la 3:46 pm
20Apropo, eu sunt inscrisa in Amway si cumpar cateva produse de acolo care sunt chiar imi plac.
Pusha
October 16th, 2008 la 1:04 pm
21Am dat intamplator peste aceste comentarii…lucrez in marketing vanzari de foarte mult timp si din aceasta cauza am tot fost solicitata sa intru in diverse…de la Zepter pana la Amway.Vorbind de Amway, la inceput am fost curiosa sa vad despre ce este vorba…cand au venit in Romania aveau cateva produse, destul de scumpe la vremea respectiva…Nu mi-au inspirat incredere.Am participat peste 2-3 ani la un seminar si cand am vazut cum sunt manipulati oamenii acolo… exact ceea ce spune Codrina.Trebuia sa-i aplauzi, sa-i feliciti…wow! am avut senzatia de SECTA! Nu stiam cum sa plec mai repede!Acelasi lucru si cu produsele de slabit minune…! Aceleasi seminarii…. aceleasi aplauze si batai din picior etc.La Zepter oalele minine, care de altfel extraordinar de scumpe, nu au nici pe departe calitatile promovate! Am cerut persoanei respective sa le incerc inainte de a le promova! Am fost nu dezamagita ci enervata de tupeul pe care l-au avut sa ceara atatia bani pe niste produse proaste! Atata timp cat nu exista o lege a publicitatii si a garantiei reale ca este adevarat ceea ce ei promoveaza, este TEAPA!
ESTE ADEVARAT CEEA CE SPUNE CODRINA! IMBOGATIREA SE FACE LA NIVEL INALT!Am avut o colega in 2000 care timp de 1 an de zile a tras de mine sa intru in Amway ca voi face bani! I-am spus clar in fata ca nu ma intereseaza si nu este de mine! Tot insista pentru ca avea nevoie de oameni buni sub ea care sa-i aduca venituri.Aproape in fiecare saptamana o vedeam carand produse de la TIB! La un moment dat chiar i-am zis pentru ca insistenta devenise obraznicie si nu mai puteam, ca eu niciodata nu voi cara cu plasele produse pentru altii.Ea tot mereu sustinea sus si tare ca baza in Amway este prezentarea si nu vanzarea de produse. Codrina, ma bucur pentru tine si pentru sotul tau ca ati reusit sa intelegeti pana la urma exact cum stau lucrurile! A fost o experienta si sigur ati invatat multe din ea!
PENTRU CEI CARE CRED IN CONTINUARE IN MIRAJUL IMBOGATIRII POATE VOR REUSI PANA LA URMA SA-SI DEA SEAMA DE ADEVARATA REALITATE! CA NU EXISTA! Chiar daca ea merge din 1950, merge pentru un grup restrans de oameni altfel un numar foarte mare dintre cei care au participat si participa ar fi trebuit sa ajunga bogati ceea ce nu este nici pe departe adevarat!
ASTA ESTE! NU TOTI AVEM ACEIASI CAPACITATE DE A INTELEGE! SI DACA TOTI AM FI BOGATI, CINE AR MAI LUCRA ATUNCI? Un alt adevar spus de Codrina este acela ca fosrte multi cauta sa-si gaseasca o apartenenta la ceva, multi sunt singuri, multi chiar cred in promisiuni…
ASTA ESTE, SUNTEM OAMENI!
Daniel
October 17th, 2008 la 9:15 am
221.Amway nu e secta!
2.Zepter a fost de multa vreme depasit de ICook!
3.La cate vase de gatit sunt, nu sunt deloc scumpe!
4.Daca persoana care a pus ultimul comentariu crede ca cei care au prezentat au excelat prin nesimtirea de a cere atatia bani pe vase, este total pe dinafara!
Atat pentru inceput!
Daniel
October 17th, 2008 la 9:18 am
23Apropo, nu mai spune ca bogatia din Amway este un miraj!
Nu te da desteapta, daca nu iei contact cu afacerea!
Si cel putin Constanta a atins nivel de varf in Amway(printre alte orase si tari)!
Daca vrei intr-adevar sa faci bani, inscrie-te, asculta cd-uri, mergi la seminarii si dupa aceea mai vorbim!
codrina
October 21st, 2008 la 12:35 pm
24Preturile la produsele neconsumabile sunt mult prea mult umflate. Nu stiu de ce. Poate ca sa acopere bonusurile uriase ale pietrelor scumpe, sau pentru ca se produc in serie mica. In mod cert nu sunt justificate. Aici ma refer la ICook, espring, etc. Bineinteles ca oalele arata super fain si au calitati net superioare fata de ce gasesti in mod normal in comert. Totusi daca le compari cu alte produse de aceeasi clasa (nu ma refer aici la Zepter) din sistemul clasic (exista magazine speciale care vind produse casnice de inalta calitate) si cu aceleasi caracteristici, observi marea diferenta de pret (in defavoarea Amway). Am cumparat espring acum vreo 3 ani si regret (calitatea apei este totusi foarte buna) pentru ca vreo cateva luni mai tarziu am gasit un produs similar (cartus de carbon, lampa UV, etc) pe care l-am studiat amanuntit la caracteristici, dar care era de aproape 3 ORI mai ieftin. Ce sa mai spun de cartus pe care trebuie sa-l schimb in fiecare an si ma costa inca 6 milioane. Ma gandesc sa-l vand. Daca gasesc pe cineva o sa-l vand si cu un sfert de pret numai sa ma scap de el. Sincera sa fiu, mi-e putin jena ca-l fraieresc pe cumparator cu costurile ulterioare J.
Daniel
October 21st, 2008 la 4:53 pm
25sunt de acord
preturile sunt mai ridicate, dar in comparatie cu produsele din comert sunt mult mai calitative
codrina
October 22nd, 2008 la 12:10 pm
26Este foarte simplu sa spui asta. Pretul inseamna calitate mai buna. Oare?Cum definesti calitatea? Daca doua produse indeplinesc aceeasi functie cu exact acelasi rezultat Prin ce este unul mai calitativ decat celalalt? Daca apa iesita prin espring are aceleasi caracteristici ca si apa filtrata de un alt sistem de filtrare cum justific faptul ca espring este de 3 ori mai scump? Ca ambalajul este mai elegant? Sau ce? Ce sa mai spun de produsele identice/ Daca doresti, te rog citeste ce am scris la postarea 9 despre uleiul Carapelli, chiar as fi extrem de curioasa, si cred ca nu numai eu, cum explici chestia asta? Dar cana termoizolanta de 10 ori mai scumpa?
RSS feed pentru comentariile acestui articol · TrackBack URI
Lasati un comentariu.
Initiative/Activitate
Marketing Guru
Marketing must-to
Noi
Aboneaza-te
Articole recente
Arhiva
Comentarii recente
Tags
advertising agricol AIESEC articol banal brand branding calatorie Criuleni CUBUS Transaltion CUBUS Translation FLIPO! Focus Media Consulting FROG Idee InterConsulting Internet lider local MAIB marketing direct Marketing Guru Misiune MobiasBanca Moldova nume ONG Geronimo oportunitati Polonia positioning pozitionare PR produs revista reviste SEMAS succes Tinar in Criuleni tineri traduceri Turcia unici VictoriaBank Viziune ziareAndrei Spinu - marketing